HET BEGIN VAN HET PAD: DE GEBOORTE VAN PATH MARKETING
Dit is het verhaal van hoe Path Marketing is ontstaan. Het begon allemaal in de zomer van 2023, toen ik op een keerpunt in mijn professionele leven stond. Na een rijke internationale carrière, waarin ik een kleine, maar fijne rol speelde binnen grote merken, voelde ik dat het tijd was voor iets totaal anders na mijn terugkeer naar Nederland, weg van de corporate wereld. Ik zocht iets nieuws waarin ik mijn kennis en ervaring kon bundelen om ondernemers in Nederland te helpen bij het verbeteren van hun merk, websites en marketing.
tandarts noor
Het begon allemaal bij mijn vrouw Noortje. Noortje had al lang de ambitie om haar eigen tandartspraktijk te beginnen, en zo geschiedde in de zomer van 2023. Ze wilde één praktijk, maar kocht er twee, plus een pand… En toen was er ook behoefte aan een merk en een website… En laat ik daar nou net ervaring mee hebben. Als goede echtgenoot heb ik het logo, de huisstijl, de positionering, de website en de communicatie van Tandarts Noor op me genomen. En ik vond het ontzettend leuk, en dacht bij mezelf, hier moet ik iets mee!
beyoutiefull
Ongeveer gelijktijdig werd ik gebeld door Willemijn van Buiten of ik kon meedenken over de volgende stap voor haar concept Beyoutiefull. En meer precies, hoe dat het beste als zelfstandige onderneming en merk gepositioneerd kon worden, los van het bedrijf van haar man, Arthur & Willemijn. Een mooi maar uitdagend vraagstuk, maar bovenal mijn eerste betaalde opdracht. Ik was nu dus een eenmanszaak, zzp’er, marketingbureau, maar bovenal was Path Marketing geboren!
de path marketing method
Ik heb op basis van alles wat ik in 20 jaar geleerd heb, een voorstel gemaakt waarin ik al mijn kennis heb gebundeld met focus op wat goed werkte in mijn eerdere banen. Ik ben me daar volledig in gaan verdiepen, heb het getest en zo ontstond er een vaste, goed doordachte manier van handelen om een bepaald doel te bereiken, oftewel een methodiek. Deze methodiek heb ik gedoopt tot de Path Marketing Methode.
Tijdens deze ontdekkingsreis las ik het boek ‘Fractional CMO’ van Casey Stanton, waarin hij het concept van een deeltijd marketingleider beschrijft voor bedrijven die een ervaren marketeer nodig hebben om te groeien, maar niet fulltime. Na het lezen van dat boek wist ik het zeker: ik word Fractional Marketing Director en ga meerdere bedrijven voor langere periodes op deeltijdbasis helpen hun merk, marketing en website naar een hoger niveau te tillen.
Ineens had ik een bedrijf, met een methodiek, een product en contracten. Het was echt.
content food group
De laatste stap in dit verhaal van hoe het allemaal begon, waren gesprekken met Coen van Niersen. Coen is een oud-collega van Starwood Hotels waarmee ik altijd in contact ben gebleven en die een cateringbedrijf wilde overnemen. Of ik niet kon meedenken over de marketing, want het was een mooi bedrijf met veel potentie, maar vanuit een marketingperspectief was er veel werk aan de winkel. En voor ik het wist, was ik Fractional Marketing Director bij de Content Food Group.
dit is het begin van mijn pad
Een interessant pad, waarin ik eeuwig dankbaar ben voor het vertrouwen van Noortje, Willemijn en Coen, die aan de wieg hebben gestaan van de geboorte van Path Marketing (zonder opdrachten, geen bedrijf). En nu ga ik door, verder op pad… Dus mocht je denken dat je ook wel wat hulp kunt gebruiken met je marketing, twijfel niet en neem vandaag nog contact op om te kijken hoe ik jou kan helpen met je marketinguitdagingen: patrick@pathmarketing.nl of 06-23653488.
Cheers,
Pat H.